درمان عفونت رحم با عسل

درمان عفونت رحم با عسل طبیعی

زمانی که رحم دچار التهاب می شود لایه های داخلی و بیرونی آن دچار عفونت شده و این امر باعث به وجود آمدن قارچ ها و دیگر بیماری ها می شود. عسل برای درمان عفونت رحم تاثیر بسیاری دارد و خطر ابتلا به این بیماری را نیز تا حد بسیار زیادی کم می کند.

نشانه های عفونت دهانه رحم

تخلیه غیر طبیعی و بودار واژن با رنگ خاکستری یا زرد، لکه بینی بین دوره های قاعدگی و یا بعد از رابطه جنسی، احساس سنگینی در قسمت پایین شکم به ویژه در طول رابطه جنسی، احساس سوزش یا خارش در زمان دفع ادرار

مزایای عسل برای درمان عفونت رحم

• ارزان بودن عسل در مقایسه با داروهای شیمیایی
  • طبیعی بودن عسل در برابر مواد شیمیایی
  • از بین برنده خارش
  • ضد باکتری و قارچ
  • خاصیت ضد التهابی و آرام بخش عسل
  • عسل بدون هیچ ضرری می تواند به بهبود عفونت رحم کمک کند

با وجود ترکیبات ضد باکتری قوی که در عسل خام وجود دارد، این ماده به یکی از قوی ترین ضد عفونی کننده های طبیعی تبدیل شده است.

عسل برای درمان عفونت در زنان بسیار کاربرد دارد.

عسل یک واکسن طبیعی برای عفونت

زمانی که ویروس، باکتری و قارچ وارد بدن می شوند، عسل این قابلیت را دارد که  به این ذرات چسبیده و آب موجود در آن ها را به خود جذب کند و بر این اساس باعث از بین رفتن آن ها می شود.

همچنین عسل یک تقویت کننده ایمنی طبیعی محسوب می شود، مصرف خوراکی عسل تولید آنتی بادی در پاسخ های ایمنی اولیه و ثانویه را افزایش می دهد، عسل یک ضد میکروب طبیعی است.

درمان عفونت رحم با عسل

برای درمان عفونت رحم باید از عسل طبیعی، خام و حرارت ندیده استفاده کرد. در غیر این صورت نه تنها موثر نخواهد بود، بلکه می تواند میزان عفونت قارچی را بیشتر کند.

درمان عفونت رحم با عسل و روغن زیتون

می توان از روغن های طبیعی و بهداشتی همچون روغن نارگیل و روغن زیتون به همراه عسل خام در درمان عفونت رحم استفاده کرد. به این منظور بایست آنها را مخلوط کرده و سپس ترکیب به دست آمده را مورد استعمال قرار داد.

بهترین روش در درمان عفونت قارچی رحم، عسل شناخته شده است. زیرا طبع گرم و خواص ضد باکتری، ضد التهاب و التیام بخش عسل، ببیشترین تاثیرگذاری را در این باره داشته و موجب از بین بردن خارش وعفونت واژن خواهد شد.

درمان عفونت رحم با عسل و دارچین

یکی از بهترین ترکیبات برای درمان عفونت رحم، عسل و دارچین است. از آنجایی که خواص عسل و دارچین باعث جلوگیری از رشد قارچ می شود، درمان موثری در رفع عفونت رحم به شمار می آیند. پودر پوست دارچین حاوی تعدادی فیتوکمیکال است که این تعداد فیتوکمیکال می تواند هر بیماری قارچی به خصوص قارچ کاندیدا را  از به سرعت از بین ببرد.

ترکیب عسل و دارچین نیز برای درمان عفونت در زنان کاربرد بسیاری دارد.

پیشنهاد برای مطالعه: خواص عسل برای زنان

روش درمان عفونت رحم با عسل در خانم های متاهل

نحوه درمان عفونت رحم با عسل بسته به شرایط فرد متفاوت است. در روش های درمان گیاهی زخم دهانه رحم مهم است که فرد متاهل باشد یا مجرد. خانم های متاهل باید با سرنگ های ۲۰ سی سی بدون سوزن عسل را درون واژن خود تزریق کنند. لازم است که سر سرنگ بدون سوزن کاملا خشک باشد و چنانچه برای بار چندم استفاده می شود حتما باید آن را از قبل شست و کاملا خشک کرد.

بهتر است پیش از تزریق کردن عسل در واژن، سرنگ را خوب چرب کرد. میزان تزریق عسل باید ۲۰ سی سی در هر بار باشد. به این عمل تزریق واژینال عسل گفته می شود. لازم به ذکر است که نیاز است، تزریق واژینال عسل، هفت شب متوالی انجام شود. خوب است بدانید که بایست از انجام تزریق واژینال عسل به درون رحم و واژن در دوره عادت ماهانه خودداری شود.

شیوه درمان عفونت رحم با عسل در خانم های مجرد

شیوه درمان عفونت با عسل در دختران باکره متفاوت است. دختران جوان برای به کار گرفتن روش درمان عفونت رحم با عسل باید عسل را بر روی یک گاز استریل یا یک پارچه خشک بریزند، به گونه ای  که پارچه به طور کامل به عسل آغشته شود. سپس آن را بر روی بدن خود قرار دهند و طاق باز بخوابند به طوری که عسل کم کم به داخل واژن آنها هدایت شود.

درمان عفونت رحم در بارداری

به این منظور لازم است یک قاشق غذاخوری سرکه سیب خالص و یک قاشق چایخوری عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و دو بار در روز بنوشید، حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. در مطالعه ای که  در سال 2012 در مصر صورت گرفت، مشاهده شد که مصرف مخلوطی از ماست و عسل به صورت کرم واژینال در درمان عفونت واژن در زنان حامله، با  تاثیر بیشتر و عوارض کمتری نسبت به داروهای ضد قارچ شیمیایی همراه است.

درمان عفونت واژن وعسل

برای درمان عفونت واژن، می توانید پودر دارچین را با عسل مخلوط کنید و یک خمیر آماده کنید. این خمیر را روی واژن قرار دهید تا به راحتی عفونت قارچی را از بین ببرد. همچنین می توانید یک تکه چوب دارچین را داخل فنجان آب بجوشانید و اجازه دهید تا کمی سرد شود، سپس آب لیمو وعسل به آن اضافه کنید و ترکیب حاصله را بخورید، تکرار مصرف هر روز این روش درمانی، شما را با نتایجی شگفت آور روبرو می کند.

رفع عفونت واژن به کمک سیر و عسل

یکی از موثرترین و معتبرترین درمانگرهای طبیعی که دارای خاصیت ضد عفونت است، سیر است و به همین دلیل خود به تنهایی دارای قدرت بی نظیری در رفع عفونت است، ولی به دلیل خواص شناخته شده ی عسل و سیر در دنیا، ترکیب عسل و سیر معجونی فوق العاده درمان عفونت رحم شناخته شده است، که می توان  شب هنگام و زمان خواب از این ترکیب استفاده کرد تا بوی سیر در طول روز آزاردهنده نشود.

ترکیب سیر و عسل برای درمان عفونت زنان بسیار کاربرد دارد

نحوه استفاده از ترکیب عسل و سیر

حبه سیر باید به خوبی پاک شده، شسته و در ادامه کاملا له شود. به منظور کاهش ترکیبات شیمیایی سیرها، لازم است آن ها را ۸ دقیقه کنار گذاشت. بایست ۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی به سیرها اضافه شود و کاملا با هم مخلوط شوند. چنانچه نیاز به عسل بیشتری بود، می توان مقدار عسل را بیشتر کرد. پس از تمیز کردن موضع، باید به طور کامل به مخلوط آغشته شود.